Archief -september 2015

1
Zwangerschapsupdate: sporten tijdens 3e trimester
2
Receptenruil: Frittata met zalm en groente
3
De eetclean variant van kabeljauwburger met Naan en Mangochutney
4
Eet clean Eetdagboek 7x avondeten
5
Makkelijke meeneem lunch: Andijvie salade met romige Avocado dressing
6
Glutenvrije Kokos pannenkoekjes
7
Glutenvrije Chocolade Mug Cake
8
5x makkelijke gezonde meeneem lunch recepten
9
Chocolade Granola
10
Review: BoxBites

Zwangerschapsupdate: sporten tijdens 3e trimester

Zoals sommige van jullie weten vind ik het heerlijk om aan krachttraining te doen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik dit natuurlijk deels aangepast en daarover schreef ik eerder al twee artikelen, sporten tijdens mijn zwangerschap deel 1 en deel 2. Hoe het na de 25 weken zwangerschap is verlopen deel ik vandaag.

Lees verder…

Receptenruil: Frittata met zalm en groente

Al vaker zag ik bij andere foodbloggers de receptenruil voorbij komen. Hierbij kook je iets van een toegewezen website en iemand anders kookt iets van deze website. Een leuke manier om andere blogs en recepten te leren kennen. Deze maand besloot ik om ook mee te doen, hartstikke leuk!

receptenruil

Ik mocht een recept van Peachy Paleo koken. Na wat rondneuzen tussen de recepten besloot ik om de frittata te maken. Het was voor mij namelijke een hele tijd geleden dat ik dit voor het laatst heb gemaakt. Het originele recept bevat gerookte zalm, omdat ik op dit moment zwanger ben heb ik gekozen voor zalm uit blik. Dit is tevens een goede budget optie. In de supermarkt was de spinazie op en dit deed me besluiten om diepvries spinazie te gebruiken. Het tapicoa meel heb ik vervangen voor volkoren speltmeel. Verder heb ik nog wat extra’s toegevoegd waaronder een rode ui, knoflook, erwten en specerijen (kurkuma en chili).  

Lees verder…

De eetclean variant van kabeljauwburger met Naan en Mangochutney

Regelmatig zie ik lekkere recepten in de gratis magazines van de supermarkt staan. Helaas zijn dat vaak recepten die kant en klare (lees sterk bewerkte) ingrediënten adviseren. Zo ook dit recept, je koopt de naan, kabeljauwburgers en mangochutney kant en klaar. Dit betekent dat de producten in de fabriek zijn bewerkt en allerlei toevoegingen krijgen om de smaak en houdbaarheid te verbeteren. Ik besloot om een eetclean variant van dit recept te maken. Het lijkt veel werk, maar het is echt de moeite waard en komt de smaak absoluut ten goede. Ik maakte dit samen met mijn man en vriendin en dat was ook nog eens heel gezellig. De volgende dag kon ik bij de lunch genieten van de restjes.

Recept kabeljauwburger met Naan en Mangochutney

De restjes waren om te smullen!

 

De eetclean variant van dit recept betekent zelf je Naan*, Kabeljauwburgers en Mangochutney maken!
(* Naan betekent brood, daarom spreek ik over Naan en niet over Naanbrood, dat zou dubbelop zijn.)

Lees verder…

Eet clean Eetdagboek 7x avondeten

Het laatste eetdagboek die ik tijdens mijn zwangerschap deelde was afgelopen juni. Dat is alweer 3 maanden geleden! Het leek mij wel weer tijd voor een nieuw eetclean eetdagboek.

Deze keer deel ik in het eetdagboek mijn eet clean avondmaaltijden. Je ziet wat ik tijdens de eerste week van mijn zwangerschapsverlof (bij 36 weken zwangerschap) heb gegeten. In verband met mijn verlof heb ik vooruit gewerkt, wanneer je dit leest ben ik inmiddels 39 weken in verwachting van ons eerste kindje. De gerechten waarvan de recepten op de website terug te vinden zijn, heb ik voor je gelinkt. Mocht je het recept willen maken dan hoef je het alleen even aan te klikken.
Zoals je ook in andere eetdagboeken kan zien, eet ik niet 100% clean. Ik streef naar een 80/20 verdeling tussen clean eten en minder clean. Kijk je met me mee?

Lees verder…

Makkelijke meeneem lunch: Andijvie salade met romige Avocado dressing

Twee weken geleden deelde ik een foto van deze salade op Instagram. Door de reacties besloot ik om het (eenvoudige) recept vandaag met je te delen. En toen besefte ik pas dat het tevens een perfecte salade is voor de makkelijke meeneem lunch! Nu zijn veel eet clean lunch maaltijden ook als avondeten te nemen en andersom. Laat je dus niet afleiden door de term lunch, mocht je dit vanavond graag gaan eten dan kan dat natuurlijk net zo goed! Een maaltijd is een maaltijd 😀

Zorg dat je de ingrediënten klaar hebt staan dat werkt het snelste. De basis van deze salade: andijvie is een groene bladgroente met een licht bittere smaak. Door de toevoeging van de avocado limoendressing proef je het bittere een stuk minder. Tevens is de dressing een romige en voedzame toevoeging boordevol gezonde vetten. Hierdoor hoef je niet bang te zijn dat je snel honger krijgt na het eten van deze salade. Mocht je andijvie echt niet lekker vinden, neem gewoon een andere basis voor de salade. Bijvoorbeeld spinazie, veldsla, botersla etc. Ieder recept is namelijke een leidraad voor je eigen inspiratie. 

Lees verder…

Glutenvrije Kokos pannenkoekjes

Dit recept van glutenvrije Kokos pannenkoekjes maakte ik speciaal voor de samenwerking met mindfulrebel.nl. Het  is een leuke variatie op de havermout pannenkoeken uit mijn Eetclan Kookboek, of de 3 ingrediënten Appel pannenkoek hier op de site. Neem eens ook een kijkje op de website van Manna, ze heeft een aantal zeer waardevolle blogs geschreven over Mindfulness en Clean eten.

Eerder maakte ik al de Havermout Appel Koeken voor onze samenwerking.

Lees verder…

Glutenvrije Chocolade Mug Cake

Gisteren maakte ik deze mug cakes voor mijn ouders die zo lief waren om me te komen helpen met klussen in ons nieuwe huis. Momenteel heb ik enorm last van een blaasontsteking, rugpijn en dit is met 38 weken zwangerschap toch niet zo heel fijn. Normaal deel ik iedere woensdag een nieuwe blog, maar ik vandaag wil ik graag dit recept met jullie delen.

Deze chocolade mug cake is een lekker tussendoortje voor de grote trek! Of misschien eet je deze glutenvrije chocolade mug cake graag als ontbijt? Na het eten van deze chocolade cake vraag ik me overigens af waarom ik deze niet vaker eet. Zo eenvoudig, clean en voedzaam.

Lees verder…

5x makkelijke gezonde meeneem lunch recepten

Vandaag niet 1 maar 5 recepten! Iedere maandag deel ik een eigen recept voor de makkelijke meeneem lunch. Het leek me leuk om ook eens rond te kijken bij andere foodbloggers en naar hun favoriete gezonde meeneem lunch te vragen. Hieronder een overzicht met de link naar het recept. Met deze vijf lunch recepten kom je de week gezond en smakelijke door! Welke wil jij eens gaan proberen?

Lees verder…

Chocolade Granola

Chocolade Granola is de perfecte toevoeging voor je yoghurt, kwark of havermout! Ik ben dol op chocolade en dit recept maak ik dan ook regelmatig. Met het recept van deze chocolade granola heb je een voedzame voorraad zelfgemaakte granola. Het leuke van granola is dat je eenvoudig kan variëren met de ingrediënten. Zo heeft de granola uit mijn Eetclean Kookboek weer een hele andere smaak dan deze chocolade variant. Voor de basis gebruik ik altijd een mix van granen zoals havermout, speltvlokken, boekweit etc. Vervolgens vul je deze aan met extra’s, voor variatie tips kijk even onderaan deze pagina. Ook kan je de granola eenvoudig Glutenvrij maken door speltvlokken te vervangen voor boekweitvlokken.

De voorbereiding kost slechts 5 minuten, vervolgens leg je de granola in de oven en wacht je op de heerlijke geur die door je huis verspreid 🙂

Chocolade granola recept eetclean.nl

Lees verder…

Review: BoxBites

Enkele weken geleden mocht ik de box met maar liefst 18 heerlijke gezonde snacks van Boxbites proberen. Ik ontving deze doos toen we druk aan het klussen waren in ons nieuwe huis. Samen met mijn man, broer en ouders hebben we lekker gesnoept van alle verschillende tussendoortjes. Ik verbaasde me erover hoe snel alles op was 😀 Vooral omdat niet iedereen even dol is op de gezondere versie van snacks.

Lees verder…

Copyright © 2015 - 2018. Created by Eetclean Powered by WordPress.