Maandboodschappen Mijn ervaring week 1

Vorige week vertelde ik jullie over de boodschappen die we voor een hele maand bestelden. Lees hier mijn blog 1x per maand boodschappen doen terug. Vandaag een terugblik op de eerste week. Wat aten we en hoe ging het?

Mijn ervaring maandboodschappen doen (week 1)
Deze week is waarschijnlijk het makkelijkste. We zijn al gewend om wekelijks boodschappen te doen. Het verschil was nu dat we aan het einde van de week vooral meer vers eten in de koelkast over hadden. De vriezer zit nog helemaal vol dus daar hebben we absoluut nog genoeg eten uit te halen.

vegan-pasta-eetclean

 

Het weekmenu van deze week was:
Dinsdag: Pittige sushi borito Andijvie stampot
Woensdag: No meatlof van linzen en noten (recept uit Vegarevolutie) Pittige Sushi burrito
Donderdag: Andijvie stampot Romige vegan pasta met tomaatjes en champignons.
Vrijdag: Rijst en curry
Zaterdag: Zoete aardappel met sla en zalm
Zondag: Pompoensoep met tosti’s
Maandag: Vega Lasagne

pittige-sushi-rol

Wat hebben we gegeten?
Niet helemaal volgens de planning, maar wel grotendeels. Ik heb iets met de maaltijden geschoven. De andijvie was bij het bezorgen al een beetje slap. Die avond heb ik direct andijviestamppot gemaakt. De meatlof van linzen is er niet van gekomen. En dat is niet zo erg, de ingrediënten zijn langer houdbaar.
Ik had ook 2 grote zakken boerenkool gekocht, voor een stamppot maar ook als bladgroente voor de smoothies. Er bleef 1 zak in de koelkast liggen omdat deze niet in de vriezer paste. In de lasagne deed ik daarom voor de verandering geen spinazie maar boerenkool. Erg lekker, zelfs Thusitha en Seth hebben er van gesmuld. Een aanrader dus!

eetclean-wafels-voor-ontbijt

We hebben ontbeten met onder andere gezonde wafels, havermout met courgette en frambozen. Ik at ook twee dagen een lunch van spitskoolsalade met couscous en feta. Op donderdag maakte ik zoete aardappelfrietjes met een salade en pittige hummus. En vrijdag at ik de restjes van de vegan pasta. Dit was een romige plantaardige saus gemaakt van tahin, edelgistvlokken en champignons. Voor tussendoor had ik nog havermout limoenrepen, yoghurt met granola en ook noten, fruit, chocolade en rijstwafels.

eetclean-lunch

De voordelen:
We hebben meer keus en grijpen door de voorraad eigenlijk niet mis op producten. Ik had 9 paprika’s daarvan heb ik er 6 in stukjes gesneden en ingevroren. Handig voor roerbakken of ovengerechten.

Zoals je misschien kon lezen heb ik iedere week op zaterdag salade met vis en zoete aardappelen gepland. De salade zal dus gekocht moeten worden aangezien je dit niet zolang kan bewaren. Ik vind het eten van groene bladgroenten wel belangrijk vandaar deze keuze. Ook heb ik niet voor vier weken aan melk, yoghurt, eieren en brood gekocht. De vriezer zat echt helemaal vol, meer brood invriezen ging ruimte technisch niet. Ik wil, indien nodig na twee weken nog brood, melk, yoghurt en eieren bijkopen.

img_7184

Afgelopen week heb ik alleen bananen gekocht en de op zaterdag geplande boodschappen op de markt: Vis (zalm en kabeljauw voor de komende maand) en een verse krop sla. De aardappelen zijn waarschijnlijk niet genoeg voor nog 3 keer stamppot (1x per week gepland). Leuk voordeel waren deze aardappelen uit eigen tuin 🙂

Tot nu toe geen klagen, ik ben benieuwd naar week 2.

Liefs Emmy

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Copyright © 2015 - 2018. Created by Eetclean Powered by WordPress.